Lappi ajoi perjantaina mäntyä päin ja tuloksena oli keskeytys. Lauantaina Lapin päivä oli edes hieman positiivisempi.
Lappi ajoi lauantain aikana yhden pohja-ajan, mutta nurjalla puolella oli myös kaksi rengasrikkoa.
– Iltapäivässä oli paljon hyvää ja positiivista. Autoa muutettiin tosi paljon ja vähän eilisen suuntaan, mutta silti se oli tosi erilainen, Lappi sanoi.
– Kuulostaa uskomattomalta, mutta minulla oli heti aamun ensimmäiseen pätkään paljon parempi pito siihen mutavelliin. Se oli tosi jännä tunne. Mietin jokaiseen mutkaan mentäessä, että ei voi olla pitoa, mutta silti sitä aina oli. Sitä kautta fiilis parantui koko ajan, Lappi jatkoi.
Iltapäivän lenkki tarjosi Lapille ilonaiheita, mutta kahteen kertaan ajettu Ouninpohja oli molemmilla kerroilla hyvin vaikea.
– Ehkä Ouninpohjassa auto olisi voinut olla vielä napsun verran jäykempi niihin olosuhteisiin, kun oli aika kuivaa. Yhtään kovempaa sitä pätkää ei voi tuolla autolla vetää kuin mitä me tultiin, Lappi kertasi.
Ouninpohjan molemmilla vedoilla Lappi kärsi rengasrikon.
– Sen verran siitä palasia lensi, enkä tiennyt, mikä siinä oli tilanne. Mutta ei se rengas puhki ollut. Siinä on edelleen ilmaa, mutta se renkaan runko hajosi. Onneksi ei mennyt pusikkoon, mutta säikäytti se tietysti, Lappi kertasi päivän päätteeksi.
Lappi sai vaihdettua renkaan ja matka jatkui. Lappi pääsi jatkamaan ja tuli Sami Pajarin kanssa lähes samaan aikaan maaliin.
– ”Motimatti” hävisi siinä kohtaa kyllä ihan täysin. Ei kiinnostanut pätkääkään vaihtaa rengasta. Pakkohan se oli kuitenkin vaihtaa, Lappi naureskeli.
– Ei siellä pölissyt yhtään. En ole ihan varma, että oliko meistä haittaa vai ei, mutta ei me nyt varmaan Samin kisaa kuitenkaan pilattu.