Aamupäivällä auton säädöt olivat pahasti hukassa, mutta iltapäivällä meno oli aavistuksen parempaa. Kisan viidennellä erikoiskokeella Lappi pääsi jo pätkäajoissa neljän joukkoon.
Lappi kertoi perjantai-iltana, että päivähuollossa Hyundai i20 N Rally1 -autoon tehtiin iso huolto, kun koko vaihdelaatikko vaihdettiin.
– Vaihdoimme voimansiirtoa, koska jokin ongelma siellä oli. Näimme datasta, että etulukko ei toimi oikein. Vaihdoimme sitten koko laatikon ja iltapäivällä auto tuntui paremmalta, Lappi kertoi.
– Toki teimme myös muita säätömuutoksia, joten auto tuntui erilaiselta. Vaihdoin vähän takalukon asetuksia iltapäivän ensimmäisen pätkän jälkeen. Sen jälkeen auto tuntui jo ihan hyvältä, mutta rengasvalintani oli kehno. Se oli riskialtis valinta, mutta pakko tätä peliä on pelata, Lappi jatkoi.
Iltapäivällä vauhti olisi saattanut riittää korkeammille sijoituksille, mutta pieksämäkeläisen oli tyytyminen perjantain jälkeen seitsemänteen sijaan. Isoin aikatappio tuli heti perjantai-iltapäivän avauserikoiskokeella, kun rengasrikko söi aikaa liki puoli minuuttia. Ero Lapilla on kärkeen 39,1 sekuntia.
– Rengasrikko tuli ilman mitään varoituksia, yhtäkkiä palasia vain alkoi lennellä suoralla tiellä. En mielestäni osunut mihinkään. Jatkoin pari kilometriä pelillä säikeillä, mutta sitten kun rengas puhkesi lopullisesti, se ei enää ollut kovin hauskaa, Lappi summasi.
Lapin onneksi rengasrikko tuli erikoiskokeen loppupuolella, joten aikaa ei mennyt liian rajusti hukkaan. Lauantaina Lappi epäilee, että homma menee vain pisteiden varmisteluksi tiimille.
– Enpä oikein tiedä, mitä on tehtävissä tältä lähtöpaikalta, Lappi kuittasi.