Skodalla ajanut Lappi peittosi lopulta varsin selvästi Anssi Rytkösen, joka jäi rallin voittajasta ja uudesta SM-sarjan kärkimiehestä 29,6 sekuntia.
Lappi otti homman haltuunsa jo perjantain kahdella asvaltilla ajetulla pätkällä ja lasketteli pohja-ajan yhtä lukuun ottamatta kaikille pätkille.
Lapin vauhti oli kohdallaan ja auto toimi. Se on tietysti se ihanteellisin tilanne rallikuljettajalle.
– Ei ollut kyllä minkäänlaisia ongelmia missään vaiheessa, Lappi vahvisti Rallit.fille.
– Ne säätöhommat, jotka tänään toiselle lenkille tehtiin, onnistuivat ihan nappiin, Lappi jatkoi.
Turun seudun tiet olivat Lapille täysin uusia. Kokemus kuitenkin puhui ja Lappi pystyi kesyttämään pätkät erinomaisesti.
– Voisin sanoa, että tämä oli minulta aika kontrolloitu suoritus, vaikka tämä olikin minulle uusi kilpailu. Pystyimme jo eilen ajamaan hyvin asvaltilla ja sitten tänä aamuna ensi katseltiin, että mitä kyytiä nuo muut rupeavat ajamaan. Passattiin omaa vauhtia sitten sen mukaan, Lappi kertoi.

Lapin suoritus oli vakuuttava. Kaksinkertainen MM-rallivoittaja ei joutunut missään vaiheessa vaikeuksiin.
– Kaikki oli koko ajan kontrollissa. Ei ollut edes yhden yhtä tilannetta. Nuotitkin tuli koko ajan ajallaan, joten ei ollut mitään ongelmia senkään vuoksi. Tämä oli tosi onnistunut suoritus joka osa-alueella, Lappi sanoi.
Lappi halusi välittää kiitokset myös kartanlukija Enni Mälköselle ja tiimilleen. Vain yksi asia meni Turussa pieleen.
– Jos nyt jostain haluaa valittaa, niin valitsin väärät renkaat, mutta se on sitten taas ihan oma moka, Lappi naurahti.
– Tunturissa silloin talvella tuli valittua liian pitkää nastaa ja nyt sitten tuli valittua liian pehmeää seosta. Mutta en minä ole koskaan tällaisilla ajanut. Testejä voit aina totta kai ajaa, mutta testi on aina testiä ja se on eri juttu kuin kilpailutilanne. Mutta näköjään pystyimme näillä pehmeilläkin renkailla pesemään muut. Se oli ihan hyvä juttu, Lappi mietti.