Skip to content
21.1.2021
Tuoreimmat:
  • EK2: Kalle Rovanperä loistavassa vauhdissa – toisena Monte Carlon MM-rallissa avauspäivän jälkeen
  • EK1: Teemu Sunisella karmea kohtalo – kärkivauhdista raju ulosajo
  • Teemu Sunisella iso liuta haasteita Monte Carlon MM-rallissa – ensimmäinen ongelma oli muonitus
  • Jari-Matti Latvala ei usko Sebastien Ogierin lopettamispäätöksen pitävän – ”En olisi yllättynyt…”
  • Kalle Rovanperä kahden vaiheilla – isot riskit vai järkevä ratkaisu?
Rallit.fi

Rallit.fi

Kaikki tuoreet ralliuutiset

  • Etusivu
  • MM-ralli
    • Uutiset
    • Pistetilanteet 2020
    • Osakilpailut 2020
    • Kuljettajat
    • Tulokset
    • Rallien reittiennakot
  • SM-ralli
    • Uutiset
    • Pistetilanteet 2020
    • Osakilpailut 2020
    • Tulokset
  • Muu ralli
  • Rallivideot
  • Rallivisat
  • Yhteystiedot
Muu ralli Pääuutiset Uutiset 

Emil Lindholmin ohjelmaan vielä yksi kova ralli – pääsee ajamaan legendaarisilla sorateillä

17.11.202018.11.2020 Rallit.fi Emil Lindholm, Italian rallisarja, Mikael Korhonen, MRF Racing, Tuscan Rewind -ralli
Emil Lindholm

Emil Lindholm. Kuva: MFR Tyres

Emil Lindholm ja kartanlukija Mikael Korhonen osallistuvat lauantaina Italian rallisarjojen viimeiseen osakilpailuun Tuscan Rewind -ralliin.

Lindholmin ja Korhosen tiivis syyskausi päättyy Toscanan alueella sijaitsevan Buonconventon ympäristössä ajettavaan soraralliin. Kyseessä on Italian molempien kansallisten rallisarjojen, rallimestaruus- sekä soramestaruussarjojen, viimeinen osakilpailu.

Suomalaiskaksikko kilpailee rallissa yhteistyökumppaneidensa sekä MRF Tyresin tuella ja saa käyttöönsä italialaisen HK Racingin Skoda Fabia R5 -auton.

– Edellinen kilpailu HK Racingin kanssa päättyi tekniseen vikaan, joten heillä oli intressiä tarjota korvaavaa kilpailua. Myös MRF Tyres oli kiinnostunut osallistumaan soraralliin, joita emme viimeisen puolen vuoden aikana ehtineet kovin montaa heidän kanssaan ajaa. Haluamme kehittää heidän renkaitaan edelleen ja osallistuminen Italian päärallisarjojen finaaliin on MRF Tyresin tunnetuksi tekemisen kannalta myös hyvä asia, Lindholm kertoo.

Yksipäiväisen rallin reitti kulkee pääosin pitkin 1980-luvun ralliklassikon Sanremon MM-rallin kuuluja sorateitä.

– Alueen tiet ovat kohtuullisen jouheita ja kovapintaisia sorateitä, joilla pito vaihtelee sen mukaan, kuinka puhtaita tiet irtosorasta ovat. Tiet ovat suomalaiselle rallikuljettajalle kuitenkin tutun oloisia. Ohjelmassa on kolme erikoiskoetta, jotka päivän aikana ajetaan kolmeen eri kertaan. Veikkaan, että lähtöjärjestystä vaihdetaan jossain kohtaa päivää.

– Kun kysymyksessä on kahden eri rallisarjan finaaliosakilpailu, saamme vastaamme kovan liudan kuljettajia. Kyllä me lähdemme sinne rallia ajamaan emmekä kyttäämään mitään. Haluamme verrata renkaitamme ja omaa vauhtiamme kilpailijoihin. Ja totta kai sitä aina yrittää ajaa virheittä ehjän kisan ja kehittää perusvauhtiamme yhä korkeammalle tasolle. Se on myös yksi tulevan lauantain ensisijaisista tavoitteistamme, Lindholm summaa.

Italian rallimestaruussarjojen finaalikilpailu käynnistyy lauantaina kello 8.20 Suomen aikaa. Yksipäiväisen rallin ohjelmassa on yhteensä yhdeksän erikoiskoetta, joiden yhteispituus on 92 kilometriä.

Katso alta lokakuussa ajetun Sardinian MM-rallin parhaat palat.

Lue myös:
Emil Lindholm
Emil Lindholm päätti rallikautensa kahdeksanteen sijaan – ”Parannettavaa jäi, mutta virheistä on otettu opiksi”
Emil Lindholm
Toscanassa käynnissä tärkeä ”testikisa” Monzan MM-rallia ajatellen, Emil Lindholm kuudentena
Emil Lindholm ja Mikael Korhonen
Emil Lindholmilta loppuivat eväät kesken EM-rallissa – ”En ole koskaan ajanut vastaavilla asvalttiteillä”
Jaa uutinen
  • ← Kalle Rovanperä kuivilla, mutta Esapekka Lappi ja Teemu Suninen roikkuvat löysässä hirressä
  • Norjalainen ralliässä pitää virettä yllä EM-sarjassa – kärkkyy ajopaikkaa MM-ralliin →

Videot

Uusimmat uutiset

  • EK2: Kalle Rovanperä loistavassa vauhdissa – toisena Monte Carlon MM-rallissa avauspäivän jälkeen
  • EK1: Teemu Sunisella karmea kohtalo – kärkivauhdista raju ulosajo
  • Teemu Sunisella iso liuta haasteita Monte Carlon MM-rallissa – ensimmäinen ongelma oli muonitus
  • Jari-Matti Latvala ei usko Sebastien Ogierin lopettamispäätöksen pitävän – ”En olisi yllättynyt…”
  • Kalle Rovanperä kahden vaiheilla – isot riskit vai järkevä ratkaisu?
  • Jari-Matti Latvala aloitti tallipäällikön hommat kiertämällä legendaarisen rallin reitin – ”Tuntui siltä, että tekisi mieli olla ajamassa kilpaa”
  • Joko nyt on Thierry Neuvillen vuoro? – ”Minulla on auto ja tiimi mestaruuden voittamiseen”
  • Kotiyleisön tuki puuttuu tällä kertaa Sebastien Ogierilta – ”Olen aika varma, että he kannustavat minua TV:n ääressä”
  • Ott Tänak haluaa valtikan takaisin – ”Meidän tavoite on mestaruus”
  • Jari-Matti Latvala paljasti: Sebastien Ogier soitti ja pyysi anteeksi – ”Sanoin, että minulle on käynyt samalla tavalla”

Luetuimmat uutiset

  • EK3: Suomalaiskuskit pyyhkivät MM-sarjan kuljettajilla lattiaa Tunturirallissa
  • Kartturin päätös iso shokki Hyundain WRC-tähdelle – ”Erot satuttavat aina”
  • Jari-Matti Latvala paljasti: Sebastien Ogier soitti ja pyysi anteeksi – ”Sanoin, että minulle on käynyt samalla tavalla”
  • Pistäkää nimi mieleen! Tuukka Hallia ylivoimaiseen luokkavoittoon Tunturirallissa, otti oppia Esapekka Lapilta
  • WRC-tallipomolta synninpäästö brittikuskille – ”Hänen ei tarvitse ruoskia itseään”
  • EK5: Oliver Solberg pamautti hurjat pohjat, jopa Juho Hänninen jäi taakse Toyotan WRC-autolla
  • Intialaisyhtiön renkailla ajanut Emil Lindholm tyytyväisenä – ”Paikka palkintopallilla on huikea saavutus”
  • Tunturirallin kärkikuskit aloittavat työt MM-rallia varten – ”Voitto ei ainakaan hankaloita sitä”
  • Milloin Toyota aloittaa uuden ralliautonsa testaamisen? Tekniseltä johtajalta ympäripyöreä vastaus
  • EK4: Konkari Juha Salo tykitti huiman vedon monsteripätkällä – ”Olisi voitu ajaa kovempaakin”

Copyright © 2020 Rallit.fi. All rights reserved.