Citroenin norjalaistähti jatkosopimuksesta: Sinun pitää kysyä sitä pomolta!

Mads Östberg ja Torstein Eriksen. Kuva: Jaanus Ree/Red Bull Content Pool.
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp

Norjalainen Mads Östberg on saanut jälleen ajokengän kärkeä oven väliin, kun mies on päässyt ajamaan tällä kaudella Citroenin tiimissä Ruotsin ja Portugalin ralleissa.

Tällä viikolla Östberg edustaa Citroenia Sardinialla, mutta sen jälkeen tilanne on auki. Norjalaisen eduksi lienee kuitenkin se, että ranskalaisvalmistajan ykkösnimi Kris Meeke sai potkut pari viikkoa sitten.

Östberg ei kuitenkaan myönnä, että Citroenin kanssa olisi sovittu jatkosta, vaikka ranskalaistiimi melkoisessa liemessä onkin.

– En tiedä sitä (sopimustilannetta) ihan rehellisesti. Sitä sinun pitää kysyä pomolta. Jos hän vastaa kyllä, niin voit tulla äkkiä minun luokse kertomaan uutiset, Östberg velvoitti Rallit.fin toimittajaa.

– Suunnitelma oli ajaa Portugali ja Sardinia, mutta sen enempää en tiedä. Toivottavasti pääsen kisaamaan enemmän. Nyt näyttää siltä, että mahdollisuuksia voisi olla, mutta minun pitää näyttää tänä viikonloppuna oma osaamiseni.

Citroenin tallipomo Pierre Budar ei vastannut kuskineuvotteluihin juuta eikä jaata. Selvää kuitenkin on, että tiimissä on kova jahti päällä, jotta takavuosien mestaritalli voisi palauttaa edes osan kunniastaan.

– Takuuvarmasti tulemme katsomaan kaikki kortit, mutta nyt juuri mitään meillä ei ole mitään tiedotettavaa, Budar kommentoi.

Östberg lähtee kaikista huhuista huolimatta Sardinialle rennoin mielin. Onhan miehellä takataskussaan riemukas kakkostila neljän vuoden takaa.

– Tämä on minulle tosi uniikki ralli ja tykkään tästä tosi paljon. Me ajamme paljon kisoja vuoden aikana ja monet ovat samankaltaisia, mutta tämä on täysin omanlaisensa. Pätkät ovat tosi kimurantteja ja ahtaita, mutta kuitenkin nopeita. Yhtään ei ole varaa virheisiin. Jotenkin näiden erikoiskokeiden luonne sopii minulle, norjalaiskuski totesi.

-Tämä on nyt toinen ralli minulle soralla Citroenilla. Olen päässyt myös vähän testaamaan, joten luottamus on noussut pikku hiljaa auton suhteen. Silti tässä on vielä paljon opeteltavaa. Nyt on kuitenkin paljon helpompi puskea, Östberg päättää.

Lue myös nämä