Audi-kuski Ekström nopein – Grönholmin tiimi testaa yhä suljetuin ovin

GRX
GRX-talli yhteispotretissa. Ylhäällä tallipäällikkö Jussi Pinomäki (vas.) ja tallin johtaja Marcus Grönholm, alhaalla tallin kuljettajat Timur Timerzjanov ja Niclas Grönholm. Kuva: GRX TANECO
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp

EKS Audi Sport -tiimin Mattias Ekström oli nopein rallicrossin MM-sarjan toisissa ja viimeisissä testeissä Silverstonessa alkuviikolla. Ekström oli nopein sekä kuivalla radalla maanantaina että sateisissa olosuhteissa tiistaina. 

Testit oli jaettu neljään osaan ja vain maanantaina aamupäivällä uuden GCK-tallin Renault Megane -kuski Jerome Grosset-Janin piti nopeinta vauhtia. Iltapäivällä Ekström kuitenkin peittosi kaikki muut ollen 1,191 sekuntia Grosset-Janinin aamuaikaa nopeampi.

 

Peugeotin Timmy Hansen oli kokonaistuloksissa maanantain toiseksi nopein 0,266 sekuntia Ekströmin perässä. Andreas Bakkerud oli kolmas (+0,458) ja Kevin Eriksson neljäs (+0,621). Puolustava maailmanmestari Johan Kristofferson oli vasta joukon viidenneksi nopein.

Tiistaina sade kasteli radan ja Ekström jäi maanantain parhaasta vedostaan liki 1,5 sekuntia. Päivän toiseksi nopein oli Volkswagenin Petter Solberg ja Renault-kuski Guerlain Chicherit kolmas.

Huomionarvoista oli, että Marcus Grönholmin GRX-tiimi testasi edelleen suljetuin ovin yksityisesti, eikä osallitunut Silverstonen virallisiin testeihin. Grönholmin talli on rakentanut täksi kaudeksi ajopelin Hyundain i20 -autosta.

– Testit on aina testejä, mutta olen aina myös luottanut, että hyvä fiilis luo hyvää fiilistä. Jos tuntee olonsa hyväksi autossa, tuntee olonsa hyväksi myös tiimissä. Meillä on uusia ihmisiä tallissa, joten pelkästään hyvät ajat eivät lämmitä mieltä, vaan myös se että porukka on tehnyt hyvin töitä yhdessä, Ekström kommentoi Autosportin verkkosivuilla.

Ekström ja toinen Audi-kuski Bakkerud testasivat yhteensä 136 kierrosta Silverstonessa.

– Me olemme kokeilleet kaikkea mahdollista, mutta kaikilla tiimeillä oli sama mahdollisuus. Ajoimme slickseillä ja märän kelin renkailla ja teimme kaikkemme, jotta opimme mahdollisimman paljon autosta. Tarvitsimme jokaikisen kilometrin, Ekström selvittää.

Rallicrossin MM-sarja starttaa Barcelonasta huhtikuun puolivälissä.

Lue myös nämä